La primera central elèctrica virtual de Londres funcionarà amb energia solar domèstica

-A Londres s’hi instalarà la primera central elèctrica virtual, la qual funcionarà amb energia solar generada de forma domèstica. 40 habitatges del municipi londinenc de Barnet ja disposen de panells solars que s’equiparan amb sistemes d’emmagatzematge d’energia que es poden controlar a distància. Les bateries, controlades de forma remota, combinaran la potència dels panells solars instal·lats a les teulades dels habitatges per permetre una capacitat de càrrega completa durant els pics de demanda als capvespres dels dies laborals. A través d’aquest sistema, els residents de la zona podran estalviar i fins i tot guanyar diners amb l’energia estalviada a les bateries. En darrera instància, el projecte té com a objectiu proporcionar un equilibri a la xarxa durant els pics i els punts més baixos de la demanda.

Londres invertirà 900 milions d´euros per fomentar l´ús de la bicicleta

-La majoria de les ciutats d’Europa treballen per disminuir les emissions de CO2. Una de les solucions és fomentar l’ús de les bicicletes com el mitjà de transport més utilitzat pels seus habitants. Les autoritats també tendeixen a impulsar iniciatives en aquest àmbit. Exemple d’això és l’alcalde de Londres, Sadiq Khan, que va anunciar una important inversió de 900 milions d’euros en infraestructures per a la bicicleta durant els quatre anys següents. Khan pretén seguir amb la política del seu antecessor, Boris Johnson, i estendre les “ superautopistes” que es van crear i que van provocar l’augment considerable de l’ús de la bicicleta a la ciutat. Segons les darreres xifres, més de 650 mil persones utilitzen la bicicleta com a mitjà de transport.

Londres només tendrà autobusos elèctrics a partir de 2025

-Dotze ciutats cerquen lluitar contra el canvi climàtic per uns Carrers Lliures de Combustibles Fòssils a adquirir només autobusos elèctrics a partir del 2025 i a habilitar espais zero emissions abans del 2030. Entre les ciutats es troben Londres, París, Los Angeles, Copenhaguen, Quito, Vancouver, Ciutat de Mèxic, Milà i Barcelona. L’objectiu compartit és accelerar la retirada dels vehicles amb combustibles fòssils perquè viure en una gran ciutat no sigui sinònim d’estar permanentment exposat a la contaminació i als problemes de salut que se’n deriven. Per això, l’acord passa per accelerar la transició cap a vehicles zero emissions i, més enllà, per reduir el trànsit a les ciutats. Aquí entra en joc la transició cap a flotes d’autobusos públics elèctriques, ja que aquestes capitals preten “liderar amb l’exemple”. A l’anterior es sumaran mesures que promoguin l’ús de transport compartit i de transport públic, així com d’altres que ho posin més fàcil als ciclistes.

Creative Commons License
Except where otherwise noted, the content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.